Baka, baka, liten kaka.....

Nu är Wienerstängerna klara!

Det blev inget kakbak igår då det kom annat emellan. Men se nu är de färdiga! Det fanns inte en chans att jag skulle kunna låta bli att provsmaka.... och kunde belåtet konstatera att de blev goda. De här kakorna ska vi ha på söndag till körens julkonsert... så det blir att baka en omgång till, bara till oss.


Inte vackrast i världen... men det är ju smaken som räknas eller hur??
 
När jag ändå var igång så fick det bli en långpannekaka med lingonmarängtäcke också (tror att de egentligen heter vinbärsbakelser). De ska också vara till kören, men de är inte avsmakade ännu... men snart... hi, hi!


Receptet fick jag av en granne, för så där en 25 år sedan. Det här är en kaka jag hade glömt bort.. Lätt att baka och god är den! Tror jag - har ju inte smakat än.

Julbaket påbörjas nästa vecka. Då brukar jag göra mycket på en gång, få se hur ryggen håller i år, annars får jag väl baka en sort per dag till dess att jag är nöjd!

Nu ska vardagslycka vila en stund med soft julmusik som bakgrund. Visst låter det härligt??!!

Ha det gott!



Kommentarer
Postat av: Frida

Åh vad jag blev nostalgisk nu!

Det var den kakan som jag gick lös på när allt annat var uppätet :D :D :D

Postat av: Vicke

Låter som om du gjort dig förtjänt av en underbar avkopplande vila till julmusik efter ditt flit och baka. Nostalgisk jag blev av syltkakorna...

kram

2011-11-30 @ 18:33:45
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Cissi

ÅÅÅhh, älskar dom där kakorna!!

Gott!! =)

2011-11-30 @ 20:20:35
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Sara

Oj vad smarrigt allt såg ut mums



Mina fina siffror kommer från Lena Bjerre, jag köpte dom på julrea för flera år sedan... minns inte riktigt var - men jag TROR i Mellansel, butiken du vet som inte finns längre...



Kramkram

2011-11-30 @ 21:02:10
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: ♥ EVA ♥

Såna kakor är kidsens favoriter ! Mamma bakar såna och systerkakor på löpande band för dom ät så snabbt upp :)



Och den lingonmarängen tar jag gärna recept på...



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2011-12-01 @ 10:18:21
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Birgitta Leijon

Hejsan! Vilken mysig sida du har! mår bra bara av att titta på dina härliga bilder.

Häls Birgitta

2011-12-02 @ 07:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback