Så var det måndag igen...

..ännu en ny vecka och en dag närmare adventstid!

Antagligen jag är rätt så barnslig  som längtar så mycket efter advent. Men det står jag för! Är så less att det är mörkt och trist ute. Ja, det får till och med komma lite snö snart, men helst bara lagom. :D

Har roat mig med att "linka" runt i stan idag för att hitta rätt gardinlängder till köksfönstret! Gick inte alls bra... finns ingenting som jag fastande för. Så nu har jag lagt in en beställning hos ett postorderföretag som ger mig så mycket rabatt att jag snart får grejorna gratis när jag handlar... :D Nu återstår det bara att se om de håller måttet också, gardinlängderna alltså inte postorderföretaget. Håller tummar och tår!!

Apropå ingenting så har jag lagt fårskinn på stolarna i arbetsrummet. De ska kläs om men orken finns inte riktigt än. Nu sitter jag mjukt när jag bloggar.... hi, hi.



Jo, jag har ju klippt mig idag också, ovanligt kort för att vara jag. Fick ändå godkänt av käre maken som tycker att långt hår är såååå fint. Kommer ihåg när vi var nygifta och jag skyndade iväg för att klippa mig, tror till och med att det var veckan efter bröllopet. Då hade jag håret långt ner på ryggen. Klippte mig rätt kort = ovanför axlarna, kommer hem och maken tittar på mig, säger inte ett ord,  tar sin jacka och går ut. Han fick en chock stackar´n! Som tur var kom han tillbaka efter en stund, annars hade det kunnat bli ett mycket kort äktenskap. :D

Efter "frissanbeöket" blev det kopp kaffe hos goa vännen Maggan och förstås en massa surr och inspiration...

Dags att avsluta här för dagen, ska vila en stund i soffan och bläddra i en jul-inspirationstidning. En kopp kaffe tror jag det blir också....

Ha det gott! Ses snart!


Kommentarer
Postat av: Frida

Hahahaha! Hade ni haft garage då hade han nog flyttat in där tror jag... :D

Postat av: Malin B

Tur att inte maken försvann den där gången för vad jag har förstått så är han en riktig diamant! =)

Bra att ni är rädda om varandra.



Att slå sig ner hos frissan är alltid skönt. Jag lär få "modellera" massor sedan när tösen utbildar sig på fullt allvar.



Jotex hade fina rabatter, därifrån har jag varit nöjd när jag har beställt. Till julen vill jag alltid ha det gamla invanda så jag kommer bara att tassa upp på vinden till min stora gardinkorg och rota om ett par veckor, visst ÄR det mysigt med adventstid!!!



Kram till dej!

2011-11-07 @ 21:51:44
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

Tur att han inte försvann så länge gubben din :)



Är sugen på frissabesök men har inte riktigt bestämt mig än HUR kort det ska bli...



Kul med nytt och det företaget brukar ju ha bra grejer. Köpte alla mina vinterkläder därifrån nyligen och är supernöjd !



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2011-11-07 @ 22:03:48
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag längtar också till advent, det är så mysigt. Vad fint med fårskinnet på stolen, måste vara riktigt skönt också. Kram :)

2011-11-07 @ 23:38:39
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Sara

Dessa rabatter är allt för lockande - jag brukar haka på det mesta :) Har nu fått i lådan - köp 2 varor för 40 % rabatt. Inte illa.



Hahaha... vilken chock han måste fått :)



Det blir mysigt det där med lite fårskinn.



Ha en bra fortsättning på veckan.

Kramkram

2011-11-08 @ 09:39:10
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback