Snart klart....

Hej alla tappra, trogna besökare!

Nu har jag haft en väldigt välbehövlig paus! Tack snälla ni för att ni ändå har besökt Vardagslycka trots obefintlig uppdatering! Men nu är jag i alla fall tillbaka igen med lite nytt att berätta om....

Under "pausen" har vi äntligen tagit tag i ARBETSRUMMET!!! 100% klart är det inte men jag kan inte hålla mig ifrån att få dela med mig av "nästan-färdig-bilderna"! För en tid sedan visade jag min lilla bok där jag skriver ner idéer som poppar upp i mitt huvud. Där finns skissen för hur min vision av arbetsrummet skulle bli när det var klart. Lite modifieringar blev det, men ytterst lite. Vi var tvungna att ta in en hög bokhylla till för att rymma allt som ska rymmas i ett arbetsrum och flytta byrån.... Kan jag planera eller kan jag planera???!! :D

Mannen i mitt liv började med att lägga nytt golv och måla den fula tapeten vit.. Sen satte vi upp ett par våder tapet mitt i rummet för att få det att kännas minder lååååångt och smalt.


Makens skrivbord (som hans pappa har gjort och som han tycker så mycket om) fick vara kvar men vi satte vit vaxduk under glasskivan och vit kontaktplats runt kanten för att uppdatera det lite. Mitt nya skrivbord kom på plats...

På motsvarande vägg har vi våra pärmar, inredningstidningar och böcker... som jag har färgkoordinerat. :D Det var faktiskt ganska pyssligt och blev inte perfekt men en fin färgklick. Det fungerar när man inte har allt för många böcker, ja, ni minns väl att jag har gjort mig av med 50% av alla böcker.

På fönsterväggen fick jag plats med en Malmbyrå (den från hallen). Den rymmer nu alla mina garner, sybehör och en del annat pysselmaterial...


Här kommer stöket in, hi, hi! Känns rätt så befriande att visa att det minsann inte alltid är allt-på-plats hos mig heller, om ni nu trodde det! :D Nå frånsett röran, det så byggde maken en hylla där hans synt fick plats och ovanför sattes gitarrer och bas upp. En riktigt mysig musikhörna! Stolen (ett felköp av
Frida) passade utmärkt hos oss! :D




Nya skrivbordslampor (IKEA) och fina tryck från Kitchenbloom inramade i genomskinliga ramar som jag hade sedan tidigare....  Ni måste besöka Lina som gjort trycken - gå in på www.kitchenbloom.se - där finns det så mycket fint!

Lite småplock återstår, bland annat min lilla fotovägg (håller på med urval och redigering av bilder), en del stök som ska bort men som sagt det är snart klart det också.

Hoppsan, det blev ett låååååångt inlägg - men som sagt sprudlar av glädje över att vi nu nyttjar arbetsrummet båda två. Älskar att sitta här inne nu och njuter av att det är så mysigt!

Ha det gott alla mysiga vänner därute!
Ses snart!

Kommentarer
Postat av: Annika

Oj så fint du (och maken) gjort i arbetsrummet! Skönt att få ordning i ett sånt rum, det blir så mycket trevligare att vara där då. Kram :)

Postat av: ♥ EVA ♥

WOW så himlansch snyggt det blev !!! Du kan du vännen !!!

Roligt att få till det i arbetsrummet, för har man fint där så skapas så mycket mer :)

Måste kika förbi och se irl...;)



Har tänkt att börja riva lite gammal tapet i pysselrummet mitt men kroppen har liksom inte velat...suck ! Usch vad jag är less på dpliga kroppar...men vad göra ?! Ska försöka ta mig upp till busshållplatsen idag och ta en lov till stan...om jag orkar ända dit...hihi !



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-10-26 @ 10:25:07
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, så KUL att se dig här igen! =)

Rolig att du visar upp så mycket fina bilder också, snygg som vanligt. Kul idé där med några tapetvåder bara. Så att ha saker med själ, mmmm!

Kram på dig!

2011-10-26 @ 22:34:46
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Lina - KITCHENBLOOM

Men så snyggt, och praktiskt! Vilket arbetsrum ni fått till - wow! Kan tänka mig att det blir "ljuva toner" där på många sätt... :)



Och titta - mina kort där på väggen. Så bra de passade hos er. Budskapet inte minst.



Jag såg också din kommentar inne hos Lisa - jag gillar både dig och dotra di. :)

Kram kram.

2011-10-31 @ 16:25:11
URL: http://kitchenbloom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback