Första APRIL....

Den första av Aprils dagar är här. Det ser riktigt vårigt ut utanför mitt fönster,määän det är inte alls så varmt som det ser ut då det blåser kalla vindar...

Helgen har varit mycket lugn. Jag har hållit mig inomhus det mesta tiden, varför vet ni ju redan åsså pratar vi inte mer om det idag. Vi släckte ner lampor, tv-apparater och datorer en timme igår kväll för Earth hour och njöt av det varma skenet från levande ljuslågor. Riktigt mysigt! 

Det jag har orkat pyssla med i helgen är lite pyntande inför påsken. Skriver detta med ett leende på läpparna, för jag har varit anti-påsk-pyntare tidigare. Men det är klart kan man inte göra så mycket annat så får man väl roa sig med att sätta fjädrar och några ägg i ett ris och hips, vips känns det att nu är den nära... Påsken alltså...





Den uppmärksamme ser med en gång att fjädrar och ägg är koncentrerade till en viss höjd... det är där jag nått att sätta fast prylarna.... Visar än en gång en översiktsbild så ni får en uppfattning om hur "läggan" ser ut!

Idag har Anna varit här med prinsen och prinsessan. De fick ta med sig bullar för här finns inte minsta lilla tillstymmelse till fikabröd. Många kramar och pussar får man som mormor, de är så försiktiga när de kramas så att det inte ska göra ont i min rygg. BARN ÄR KLOKA! 

Kom på att det kan ju vara läge för att försöka baka någonting under veckan som kommer. En sort per dag borde jag klara av. Tror det får bli mitt mål måndag - onsdag.

Imorgon har jag tid för klippning och ögonbrynsplockning. Det gäller ju att rusta upp sig inför den kommande festen för maken...

Ha en härlig eftermiddag och kväll!

Ses imorgon om kraft och ork finnes!

Kraaaaaaaaaaaaaam!
Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback