Skottland 2012

Tänkte nu skriva värsta reseskildringen från Skottlandsresan, määäään finner att det är så svårt att sätta ord på allt som hände under resan. Vill bara säga att vi nog måste åka tillbaka en gång till.

Vi var ju där för fyra år sedan och naturligtvis undrade vi om upplevelsen skulle bli lika stark den här gången. Jaa, det blev den men ändå annorlunda. En del vägar hade vi åkt förut och det var ganska häftigt att känna igen sig. Men mycket var nytt eftersom färdrutten naturligtvis var en annan till stora delar.

Här kommer bilder som tyvärr inte alls gör landskapet någon som helst rättvisa - det måste upplevas på plats...





INVERNESS....



Slottet Eilean Donan vid Loch Duich...



Nordligaste utposten på fastlandet, vid horisonten syns Orkneyöarna...



Några "roliga" kort....



Kolla in makens leende där han står bredvid whiskyflaskan som rymmer ca 105 liter fiiiin dryck, inte fullt så lycklig kanske över skylten "TV and remote för sale/ Husband included". Syrrans ben och sko eller förresten det var nog nagellacket som skulle förevigas. Söta nallen som höll i remoten på finaste hotellet och skylten "Elderly people", vi väntade bara att bli jagade av rullatorer och käppar... hi hi skojar förstås skottarna är ett vänligt släkte!

Nej, nu avrundar jag för ikväll, maken, Emma och jag ska sköta barn imorgon!

Kraaaaaaaaaaaaam!
Liza


Kommentarer
Postat av: Eva

Underbara bilder ! Förstår att ni haft det bra vännen. Måste ses mycket snart...är surrsugen !!! ♥♥♥KRAAAM EVA

Postat av: Åse

Härliga bilder, Förstår att det varit en härlig resa. Ha en fin dag !

2012-08-16 @ 06:36:41
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Malin B

Så underbara bilder!!!

Oslagbar natur och nog ser maken ut att njuta där..

Trevligt att ha dig tillbaka här!

Kram.

2012-08-16 @ 21:22:58
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Annika

Oj så härliga bilder. Dit skulle jag mer än gärna åka. Kram!

2012-08-20 @ 09:42:13
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men så nice....jag har ju inte hunnit se alla fina bilder från semestern er! Blir grymt inspirerad och glad över miljön - jag tror jag är skotte i själ och hjärta:-)

kram

Svar: Ja, det är ju jag också! Blir en tredje resa...Kraaaaaaaam
Elisabeth Bogren

2012-08-26 @ 15:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback