Allt kommer igen...

Gårdagens Mariafika var hur kul som helst! Förutom kaffe och MARIAKAKA och massor med surr så hade M (står inte för Maria) anordnat en fyratlon. Barnen utmanade föräldrarna/vuxna.
Grenarna var
*kasta sockar i en hink
   - barnen vann
*söka knivar (ej skarpslipade)   - föräldrarna vann
*rockring... eh..      -barnen vann, lilla prinsessan överlägsen i denna gren
*innebandy (skjuta mot ett mål) - barnen vann
Alltså en suverän 3-1 seger för barnen. Gissa om de var nöjda!!

Läste i dagens lokaltidning att nu är att sticka, virka och brodera STORT igen. Både tjejer och killar ägnar sig numera till att handarbeta. Gissa om jag plötsligt kände mig MODERN!! :D Lärde mig sticka när jag var sju år, min mormor lärde mig, virka när jag var några år äldre. Så sedan dess har jag handarbetat. När barnen var små så sydde jag dessutom nästan alla kläder till mig själv och till alla flickorna och litegrann till maken. Några plagg sydde jag även på beställning...
KUL att fler har upptäckt så kreativ man kan vara med garn och stickor eller virknål.



                            


Det här är ett axplock av det jag har gjort senaste åren. Är lite sur för att jag glömde att fota den kabelstickade tröjan jag gjorde åt Emma - den blev jättefin!

Tänker inte trötta ut er med fler objekt, men tror att en del finns under idéer o tips kategorin!

I samma dagstidning fanns en artikel om att fler och fler vill odla sina egna grönsaker och kryddor... spännande. Känns bra att vi är på väg tillbaka till BASIC!

Ha en härlig dag och kväll!

Kraaaaaaaaaaaam!
Liza 

Kommentarer
Postat av: Berit

Det är skönt att ha ett handarbete i nävarna om inte annat avkopplande:)

Ha en alldeles underbar onsdag!!

Postat av: Annika

Så kul ni verkar ha haft det igår och vilka fina saker du stickat och virkat. Jag blev speciellt förtjust i den brun-beige filten och den gröna kudden, supersnyggt! Ha en fin dag i solen :) Kram.

2012-02-29 @ 13:11:51
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

Ja utan handarbete funkar man liksom inte...hihi ! Men du är ju världsmästare i stickning...så man ska inte jämföra sig med dig vännen !

Här har det blivt en stickad babyfilt och nu håller jag på med en elefant till...kan bli 2 kanske...



Mår MYCKET bättre nu så snart blir det kaffe med surr !!!



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2012-02-29 @ 17:57:06
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: mo

Jamen så kul att det är poppis igen, o du är ju verkligen superduktig på att handarbeta, så fina saker du har gjort...

Mariafikat igår blev en kanelbulle efter ett skidpass i Långberget, men nu är vi hemma igen, efter lite turbulens...usch, kramar på dig vännen

2012-02-29 @ 18:01:59
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Mari

Så fina saker du har gjort! Önskar verkligen att jag kunde sticka och framförallt virka, men det är kanske inte för sent att lära sig...



Kram M

2012-02-29 @ 19:12:07
Postat av: Malin B

Såklart du är hypermodern!!!

Du är dessutom jätte duktig.

Ser att jag har samma smak som Annika som skrivit här ovan! =)

Jag tittar gärna på ännu mera du gjort, det är jätte skoj!

Kul med tävlingarna där på Maria-dagen!!!

Kram!

2012-02-29 @ 20:19:45
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback