Mariadagen.....

Vilken underbart fin dag vi har idag! Solen skiner och vinden har mojnat efter gårdagskvällens och nattens snö och blåst. Snösvängen har fått jobba hårt i natt och förmiddagen. Men nu  har vi +grader, tjohoo!!

Har suttit och bläddrat i min nya tidning... Hus&Hem Trädgård. Det börjar kännas i hela kroppen att våren är på väg. Börjar så sakta önska att det var dags för "stuglivet" määään tyvärr är det för kallt ännu. Planera kan jag ju alltid.. hi, hi! Drömmer om att sätta upp ett litet växthus ute i stugan, tänk lyckan att skörda egna tomater, gurka mm.. 
Tidningen (som är ny på marknaden) verkar riktigt lovande!

Som vanligt är det i köket den händer...
och lite vårigare färger har fått smyga sig in i form av nya rull-upp-gardinen som jag sytt och blockljus i grönt, rosa och vitt. För ovanlighetens skull så längtade jag efter färg och blev riktigt nöjd med gardinen. Den gör sig mycket bra mot snödrivan på andra sidan gatan... :D



Ikväll ska vi åka till Frida och fira alla släktens MARIOR. En fin tradion då alla heter Maria i andranamn. Tror att vi är nio Marior om jag har räknat rätt, sen kommer alla våra "tillbehör", allså män och söner som inte har namnsdag idag men får vara med i alla fall... Det blir stugan full alltså! :D

Önskar alla MARIOR en härlig namnsdag!
Och alla som kikar in här en härlig dag i det fina vår vädret!
 

Kraaaaaaaaaaaaaaaam!
Liza

PS. Kom just på att vardagslycka nu har fyllt 5 år - tänk vad tiden går fort!

Kommentarer
Postat av: Annika

Jättehärlig vårgardin! Här är det också snart dags för nya köksgardiner. Jag har ett växthus som du får köpa billigt om du är intresserad, jag tror 3 glasrutor behöver bytas. Finns för påseende på min tomt framåt våren ;) Grattis både till Mariorna och Vardagslycka, kram :)

Postat av: Cissi

Grymt mysigt tradition ni har :):):)

2012-02-28 @ 13:25:34
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

JÄTTEGRATTIS till alla MARIORNA !!! Hoppas ni får riktigt smarrigt fika...kan väl passa med Mariakaka kanske ?!?



Och himlansch snygg gardin...me like ! Känner att det snart är dax att sanera bort liiite rött och sätta in lite vårigare färger...men ska bara bli frisk först !



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2012-02-28 @ 14:39:16
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, tack för grattiset och grattis själv!

Jag har också Maria som andranamn. En helt underbar tradition ni har!!!

Så snygg gardin!

Kram på dig.

2012-02-28 @ 22:34:32
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback