Fullmåne....

Vet inte hur ni har det, men jag kan inte sova ordentligt när det är fullmåne! Det kryper i kroppen och jag känner mig allmänt olustig. Kanske har någon varulvsgen eller nåt?? Missförstå mig inte - jag är inte arg eller blodtörstig - bara orolig. Dessutom tror jag inte att det funnits några varulvar i vår släkt, som tur är! :D

I går kväll visade termometern -18 grader och inte en endaste liten mygga visade sig ute... Nu på morgonen så var det fortfarande -18. Bestämde mig för att gå med stavarna som stöd idag också. Det var underbart med frisk men iskall luft i lungorna och jag var klarvaken när jag kom till jobbet. Samma sak när jag "stavade" mig hemåt och då var det bara  -13 så det var lättare att andas. Mår så bra av vardagsmotion. Visserligen får jag mer ont en stund men på det hela taget så är det värt det.
Nu faller det snöflingor igen - så det blir säkerligen varmare framåt kvällen.

Har precis ätit lunch, ägg, skinka och sallad. Gott! Sprayade på lite olja på salladen med den här...


Fin, fin julklapp som maken fick. Den är från "Glenn Strömberg Collection". Har länge önska mig en sådan och jag tror inte att maken, som inte lagar mat över huvud taget men äter allt utom blodpudding, har någonting emot att jag använder den.. :-) I ena behållaren är det en fin olja och i den andra balsamvinäger, båda följde med i paketet.

Nej, vänner nu ska jag vila en stund innan jag tar tag i ett par viktiga saker... typ, dammsugning! Tuss har länge klagat över att han är hungrig, och tro mig Tuss kommer att bli mycket mätt!

Ha en härlig tisdag!

Kraaaaaaaaaaam!
Liza
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Åååh.. en sån kan jag tänka mig oxå :)



Hahaha.. min gubbe vägrar äta blodpudding. Fast han är å andra sidan en hejjare i köket.



Ha en skön tisdag.

Kramkram

Postat av: Annika

Bra att du har stavarna när du går i alla fall, så du inte ramlar! De är gode släntat! Och om jag känner dig rätt så tror jag inte alls din Tuss är särskilt hungrig, han borde vara smällmätt alltid! Kram :)

2012-01-10 @ 15:44:32
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: mo

Ja det låter verkligen som om jag skulle bo däruppe hos er istället...rena rama drömvädret ju :) Här slaskar det bara...blir faktiskt ledsen..på riktigt.

En sådan fick jag i julklapp förrförra året, den är jättesnygg o bra...vilken tur du hade att maken fick en sådan bra julklapp..o att du får använda den.... :)



Ha en skön kväll vännen, o njut av ert härliga vinterväder...kramar i massor

2012-01-10 @ 17:27:13
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

Ja usch vad jag märker av månen ! Och inatt tjorvade maken också...och dotran, så hela familjen märker av den !



Vilken härlig temp vi har nu ! -4...helt klockers ! Mer av det...



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2012-01-10 @ 20:18:54
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Men så snygg bloggen blivit! Märks att jag inte har varit ut och kollat på ett tag...kraaaam kraaam

2012-01-11 @ 21:10:17
Postat av: Malin B

Jag vet inte om jag "flexar" lite i det där med fullmånen, ibland sover jag som en stock och ibland inte alls... Den här gången märkte jag av det iallafall och jag tror att sonen också gör det fast han inte ser något samband med månen. Farmor påverkas garanterat, liksom att vi fryser på ett speciellt sätt när det är snö i luften.

Här har nästan all snön försvunnit bara i dag... Kontrast mot ditt vinterväder!

Kram på dig!

2012-01-11 @ 21:58:02
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Sara

Kikar bara in för att önska dig en trevlig vecka!

Hoppas allt är bra :)



Här hade vi 4 plusgrader igår, men nu är det tack och lov 5 minus. Det är minsann ingen ordning på denna vinter.



kramkram

2012-01-17 @ 08:36:21
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: mo

Hej vännen, hoppas allt är bra o att du inte frysit fast däruppe...Här har vi fortfarande barmark så nu har vi bokat tre nätter i Långberget med skidåkning på schemat, ha en skön kväll, kramar

2012-01-18 @ 15:35:50
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback