Opps, I did it again....

.... tog ett litet uppehåll i bloggandet alltså!

Det har varit lite mycket sista tiden, många möten med sjukgymnasten/träna, arbetsterapeuten/bostadsanpassning, på jobbet, kören... you name it!

Lördag hade vi kördag! Så himla kul att få sjunga gospel tillsammans med härliga körkamrater en hel dag. Kvällen avrundades med ett samkväm. Gissa vad vi gjorde?? Sjöng förstås. Kom hem klockan 01.00! Söndagen slöades det här kan jag säga, inte ens mascaran kom på under hela dagen och mjukisbyxorna kom aldrig av, hi, hi!

Micke och barnen kom hit och fikade och vi fick busa med barnbarnen en stund. Anna var i USA på affärsresa.. 

Sen var det ju tulpanens dag också....


Två fina buketter fanns hos oss... idag (onsdag) har de vissnat ner och åkt ner i komposten...

Måndag kom Patric och barnen hit, fikade och vi lekte en hel del. Dock inte Patric som fick andas lite, Frida är ju som bekant utomlands (vad dom ränner omkring i världen mina flickor) så han fick umgås med svärfar istället! Säger än en gång - underbara barnbarn!!!

Veckan hittills har varit lite mindre bra (ja, ni vet den där eländiga ryggen spökar) men det ska nog ordna sig. Emma kom hem vid lunchtid idag och vi gick och åt Cesarsallad på Röda lyktan tillsammans med Anna (som har kommit hem från USA)! :D Missade kära bloggvännen
Eva och hennes dotter Cissi som också var där, men lite tidigare än vi! Synd!

Emma följde mig ner till Garnaffären, så nu har jag köpt garn till en läcker virkad tunika som jag tänker ha i sommar. Förhoppningsvis på en slankare kropp än den jag har idag.... Ett besök på Hem ljuva hem, superfin inredningsbutik här i stan, hann vi också med. Jag har hämtat hem en jättefin sak som jag faktiskt har önskat mig länge. Määään den får ni se en annan dag. Objektet ligger i kartongen ännu!
Jaa, ett par träningsbyxor köpte jag också, behöver ha ombyten för att inte tvätta stup i kvarten.

Avslutar dagens inlägg med ett boktips eller rättare sagt även ett författartips...


Har nu läst,  Levande begravd, Ett snyggt lik, Långt ifrån död och Död mans fotspår av denne otroligt duktige författare. Kanonbra böcker allihopa om man gillar kriminalromaner!!! 

Imorgon är läkarbesök inbokat på eftermiddagen, tillsammans med sjukgymnasten och arbetsterapeuten. Ska bli spännande att höra hur vi ska gå vidare nu... vill mer än jag orkar men med mera träning och ett glatt humör så kan det ju bara bli bättre! På kvällen är det körövning så då får jag tanka lite mycket energi...

Ha det gott!
Kraaaaaaaaaam!
Liza

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jaaa, det var ju jätte-typiskt :(



Vi får ta igen det snart!! :)



Kraaaaam

Postat av: Bokmalen

Har läst "levande begravd" men inte dom andra, får väl ta å läsa dom framöver. ;)

Alltid trevligt med boktips. ;)

Kramen, Maria

2012-01-18 @ 21:35:10
URL: http://bokmalensvardag.wordpress.com
Postat av: Malin B

Här har du en till som gillar boktips, tulpaner, fikastunder (när man har "kaloripengar" att mumsa för!) och mysig tid tillsammans.

Ja, det var det värsta vad dina töser är ute och ränner. ;) Det är kul att Frida håller oss lite uppdaterade via sin blogg tycker jag men det går inte att skriva någon kommentar - iallafall är den "delen" borta här i min dator i hennes inlägg...

Jag ska lägga den där författaren på minnet för jag gillar kriminalromaner.

Kram på dig!

2012-01-18 @ 22:34:35
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Annika

Oj vad du har gjort mycket, mest roliga saker lät det som! Hoppas du är bättre i ryggen, inte roligt att ha ont hela tiden. Kram på dig :)

2012-01-18 @ 23:44:31
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Karin

Så kul det låter med kören, har aldrig sjungit i en trots att jag gillar att sjunga, men det verkar så roligt.



Tack för boktipsen, jag slukar böcker i perioder.



Härliga tulpaner.

Kramelikram

2012-01-19 @ 11:47:02
URL: http://www.signeratkarin.blogspot.com
Postat av: ♥ EVA ♥

Härligt med boktips ! Behöver såna...



Synd att vi missade varandra, men det går väl fler tåg :)



Är lite surr och kaffesugen vännen...hur är du hemma nu ?! Kanske vi kan dejta nån dag...



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2012-01-20 @ 12:41:38
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback