Stora paltdagen...

Idag är det den stora paltdagen!

Min kära mellansyster bjuder idag på palt! Varje år ger hon mig och syrran en extra julklapp, en inbjudan till oss och våra barn och (mina) barnbarn till ett riktigt paltkalas. I år är vi en något decimerad skara då Anna och hennes familj är sjuka och Emma jobbar.  Återkommer med rapport senare...



Apropå mellansyster så passar det bra att visa den fina brickan jag fick av henne i julklapp.. den svarta med grå "ränder". Brickan kommer från Rotordesign. Passar klockrent hos mig, eller hur?

När jag lika är igång - den här fina krukan från Cult Design fick jag av lilla-syster-yster...

Tycker att krukan var som gjord för min blomma... en slags svärmorstunga.

Efter gårdagens slödag så är det dags att vara destom mer aktiv idag. Torr tvätt är vikt och den blöta är hängd, maskinen är laddad med en ny omgång tvätt. Tänkte göra lite småfix som är kvar, ni vet det där som tar tid att få iordning så att man känner sig nöjd.  Får se om kroppen är samarbetsvillig eller ej!

Nu ska maken och jag dricka dagens första kopp kaffe, det kan han behöva då han hunnit ut och skotta på innergåden. Det snöar! 

En kort prommis på stan blir det också. Behöver fylla på medicinförrådet igen! Slinker kanske in på någon affär också.. :D

Ha en mysig lördag - det ska jag ha!

Kram!
Liza

Kommentarer
Postat av: Frida

Som tur är så kommer ju jag och mina killar så maten blir nog uppäten ändå :D



Kram!

Postat av: Liza

Frida: Kul att ni kan komma! Det kommer att bli lika roligt som vanligt hos syrran!

Kraaaaaaaaaaaam!

2012-01-07 @ 13:43:49
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Annika

Mumma med palt. Jättefin bricka du fått och ljusstaken som står framför bara älskar jag! Ha en fin lördag. Kram :)

2012-01-07 @ 13:44:45
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Så härligt med en sådan mysig samvaro tillsammans!

Gott att bli bjuden på mat dessutom.

Palt har jag inte ätit sedan jag var liten... Mamma och min faster gjorde det vill jag minnas.



Fina grejer hos dig, klockrena som vanligt!

Kram till dig.

2012-01-07 @ 19:54:56
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

WOW !!! Så himla snygg bloggen blev ! Snacka om din stil...helt klart !



Håller på och fixa och dona min också, men väntar på bättre fotarväder ute ( har en idé såklart... ). Snöoväder känns inte som min grej...hihi !



Och så smarrigt med palt...men nu blir det GI för mig och maken för hela slanten, så potatismat går fetbort ! Julfläsket ska bort !



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2012-01-07 @ 22:49:26
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback