Det blev inte som vi tänkt oss....

... för det regnar, regnar och fortsätter att regna. Så vi kunde inte göra verklighet av våra planer i helgen...

Men den började bra med en trerätters-middag hos Maggan och Robban, mycket fina och kära vänner till oss. De bjöd på middag för att fira att maken fyllt år??!! Förätt: en sallad med grillad sparris och halumiost, huvudrätt: entrecôt som var marinerad i bland annat whisky - grymt gott och dessert: kaffe, kladdkaka och grädde.

Förutom god mat och mysigt sällskap fick han presenter: en doftranka (tror jag att det är), whiskyprover och en jättefin skylt i plåt med texten: "Take the time to enjoy", så läcker!!! Ska fota när jag kommer ihåg att ta med mig kameran till stugan....

Lördag var det meningen att vi skulle börja bygga vårt nya altan-vind-skydd... men se det ville vädergudarna inte alls. Vi hann grunda allt virke men sedan var det bara täcka allt.... *suck*



Det är här som det nya "staketet" ska byggas. Det blir liggande ribbor och ska laseras i betonggrått! Det kommer att bli supersnyggt!!! :D

Helgvistelsen i stugan tillbringades framför kaminen, mysigt och inte helt fel... om det varit höst. Det är juni och vi har fortfarande bara mellan 9-14 grader. Nåja, får väl vara glad om termometern inte visar minusgrader.



Hoppas som sagt att sommaren är på väg nu.. vi behöver värme! Under veckan ska jag till syrran och hämta sommarplantor som hon varje år driver upp åt mig! De ska planteras till helgen,  regn eller solsken så ska det göras och förhoppningsvis blir det lite byggnationer gjorda också. :D

Ha en skön start på veckan!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!
Liza

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja. vi får sannerligen hoppas på lite värme snart. Må då vara att det regnar, det hör ju också sommaren till liksom, men att behöva ha fleeceunderställ är lite i värsta laget tycker jag....

Postat av: Annika

Ja nu är jag less det här regnet, det går ju inte göra nåt över huvudtaget utomhus. Vi hann inte ens klippa gräset igår...snart får jag ta till lien! Jag vill vara barfota, ha korta byxor, linne! Vi får hoppas solen och värmen kommer nu till veckan när grundskolan slutar :) Kram!

2012-06-10 @ 21:47:55
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Sara

Ojoj.. ingen värme än? Här hade vi faktiskt 19 grader i helgen och jag planterade massor med blommor igår så jag brände mig (såklart) på ryggen.

Vad lyxigt att syrran driver plant! Det är inte billigt att köpa blommor och jag kommer alltför sent på att jag borde... ja du vet hur det är :)



Vindskyddet blir nog superfint. Älskar ditt symanskinsbord - har ju ett liknande själv förståss.



Mailar dig framövers om planer och kostnad och sånt :)

Kramkram

2012-06-11 @ 09:04:03
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: EVA

Ni verkar då ha haft en mysig helg ni med ! Och värmen kommer...förhoppningsvis ! Brukar ju aldrig bli sommar förrän efter midsommarafton...



Snart dags för kaffe med surr vännen !



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2012-06-11 @ 12:37:03
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback