Sköna maj välkommen...

Äntligen kan vi hälsa våren välkommen!! Fast om man ser till snömängden ute i stugan kan man ju faktiskt börja undra....

Så här såg det ut när vi kom ut i lördags. Tur att mannen i mitt liv är duktig på att skotta snö!! Innan valborgsmässoafton var snön borta från altanen... hi hi


Trots att vi har så mycket av den vita varan så är det självklart att våren har kommit! 

Som sagt så åkte vi ut till stugan lördag på dagen med fullastad bil, som sig bör, eftersom vi hade bestämt att sova över för första gången den här säsongen. Började med att städa lite lätt, bädda rent och elda i kaminen för mysets skull.

På kvällen åkte grillen fram och vi åt fläskkotlett, rotsaksgratäng, sallad och ett glas rött till det... MUMS! Vad jag har längtat efter att det här!!!



Kaffe och delikat choklad intogs hos stuggrannen tillika svägerska och svåger efter middagen. Så mysigt att sitta och surra!

Söndag åkte vi hem och sov hemma, hade lite att förbereda inför valborgsmässoaftonsfirandet!

Familjen anlände vid 11 och då brann en brasa i kaminen, elden i eldringen var igång  och det fanns kaffe och lite fika. Så vi satte igång med korvgrillning med tillbehör, perfekt lunchmat!  



Barnbarnen byggde kojor, grävde i snön och hittade en massa fina vattenpölar att plaska i. Inget gnäll eller gräl på hela dagen. Så goa och fina alla fyra.



Jag hade gjort en påsktårta som uppskattades av både liten och stor... inte en smula blev det kvar! :D

Senare på kvällen åkte grillarna fram och vi åt som vanligt alldeles för mycket så magen stod i fyra hörn när vi kom hem igår kväll...

En otroligt mysig helg har vi haft!

Idag har vi varit på torget där 1:a maj firandet har varit i centrum med tal och sång. Solen har varit framme största delen av dagen men det har blåst kalla vindar så jag är lite frusen ikväll... 

Nu ska jag värma mig med en kopp kaffe... igen! :D

Ha det gott vänner!

Kram!
Liza

Kommentarer
Postat av: Åse

Så mysigt och gott det ser ut, men snö ...den är vi tacksamma att vi är av med !

Postat av: Annika

Låter som en perfekt helg och ni verkar ha det så himla mysigt och fint i er stuga, kram :)

2012-05-01 @ 22:41:26
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: ♥EVA♥

Ååååhh den tårtan såg smarrig ut :) Förstår att den försvann snabbt...



Och att snön försvinner snabbt nu är ju helt underbart ! Nu vill jag att det ska få börja grönska upp lite...



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2012-05-02 @ 19:51:45
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, snö... Här har det varit rena rama sommardagen i dag. När jag var på fotboll i måndags "lyckades" jag bli illröd på halva halsen. Knäppte upp jackan lite i solen utan tanke på att den tog så mycket. Men när jag kom till jobbet i dag var det en som var illröd på hela halsen så då kändes det ju ganska bra att ha en sida att "vända till" iallafall. ;)



Å, en god kaka till! En Liza-kaka?

Du minns väl att vi gillar din kardemummakaka skarpt.

2012-05-02 @ 21:23:28
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback