Sköna maj...

Solen skiner, gatorna sopas, dammet yr - det är VÅR!!

Igår var Emma och jag på en liten turné i stadens secondhand affärer. Nu först fattar jag att det är måndagar man ska vara på plats för att fynda. Ja, inte fyndade jag så mycket - en liten tavla med kinesika bokstäver.. Emma hade desto mer flyt. Bland annat ett par supersnygga vita gardiner som vi jag snodde mitt framför ögonen på ett par mindre glada damer. Himmel så sura de blev, men det är väl först till kvarn som gäller??? Det var ju inte så att jag tacklade ner dom eller så... Läs mer om detta på
Emmas blogg! :D

Efter shopping krävs mat, så vi åkte till Humlan och intog vår lunch där.



Här ser ni en nöjd Emma, som får lunch och har varit på good shopping..

Humlan
har jag skrivit om förr. Ett mysigt ställe som är inrett med bara gamla möbler ur olika epoker i en minst sagt vild blandning. Men som vi konstaterade - det fungerar på något förunderligt sätt ändå!!



Här är lite av min stil... Emma visar sitt favvohörn på sin blogg..

Vi hade en härlig dag och hann även in på MIO möbler, fyndade en lykta och lite annat där.

Idag har vi som sagt också strålande sol, ca 11 grader och det är nästan så att man vågar tro att våren är här för att stanna. För att fira det så har jag druckit min första kopp kaffe  (på länge) på balkongen. Så skönt!! 



Riktigt myspysigt om ni frågar mig! Nu ska den bara städas också så blir det ännu mysigare att vistas där. Få se om orken finns idag...

Ha en skön dag!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!
Liza


Kommentarer
Postat av: Annika

jag har också märkt att det är måndagar man ska vara i farten på secondhand-affärerna. Kul med fynd och mysigt med en mor-dotter dag :) Du verkar ha det så himla mysigt på din balkong. Njut av vårsolen idag. Jag ska följa ditt råd och INTE räfsa idag, eftersom jag inte är frisk ännu. Tar mig en shoppingtur och lite andra ärenden istället. Kram!

Postat av: ♥EVA♥

Vilken härlig dag ni haft ! Det är perfekt med såna dagar på måndagar, som annars lätt kan bli lite trista...

Kul med fynd, måste kika in hos Emma också :)



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2012-05-08 @ 17:26:01
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Inte undra på att din tös ser nöjd och belåten ut! Både trevligt sällskap, gott att äta och så shoppinfynd. Jo, först till kvarn är det som gäller. ;)

Kram!

2012-05-08 @ 22:08:29
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: mo

Låter som en härlig dag, o på sådana ställen gäller väl djungelns lag ;) Ska man fynda får man inte vara finkänslig...haha

Låter som ett mysigt ställe att sitta o äta på. Mysigt med en mamma/dotter dag.

Vi har precis kommit hem från Barcelona, där var det 30 grader...hm, saknar det kan jag säga, kramar på dig vännen

2012-05-14 @ 19:54:40
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: mo

Hej vännen, kikar in o önskar trevlig helg, kramar på dig

2012-05-17 @ 13:21:48
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback