Tjugohundratretton

Så har vi välkomnat år 2013 och det mina vänner har börjat BRA!
 
Maken och jag firade in det nya året på tu man hand. Vackert dukat bord, god mat och en gemensam summering av året som gått. Sen kunde vi inte låta bli att titta på "Grevinnan och betjänten" i år också. Det blir liksom ingen nyårsafton utan det programmet.
 
 
Vi skålade in det nya året i myskläder....
 
Nyårsdagen fick jag äntligen börja använda min julaftonsmorgongåva (oj, det blev ett alldeles nytt ord), Min "Ernstosofi" som jag fått av maken.Han är bara för go. Jag fick den för att jag ska kunna disponera min tid bättre och få bort tidstjuvarna som lurar, ofta på grund av värken! Glad är jag och det finns så många klokheter att ta till sig i kalendern! Se bara här nedan...
 
 
Vi håller på att städa, sortera och rensa förråden och garderoberna och dessutom byter vi förråd. Det går åt rätt mycket tid om jag säger så! Men snart är vi klara!
 
Igår, trettondagsafton, var vi bjudna på middag hos goda vänner! Så mycket gott och så många samtalsämnen som fyra personer kan avhandla under en kväll!! Vi kom inte hem förrän strax före kl 02.00!  Inte undra på att vi har varit "sega" idag!
 
Imorgon är det jobb igen! Säger som jag brukar: med ett par koppar kaffe är man igång igen! Ska bli kul att börja om efter ledigheten och ordningen återställs - det blir vardag!
 
Ha det så gott mina vänner!
 
Kraaaaaaaaaaaam!
Liza

Kommentarer
Postat av: Malin B

Mysig nyårsafton! =)
Jag hoppas att 2013 års vardagar blir kalas!
Kram!

Postat av: Sara

Det låter som att ni haft det riktigt bra! Så härligt att få rensa och städa - du är värsta Feng Shui experten!
Men ni har ju så himlans fint - vad kan behöva rensas?

Ha det bäst,
kramkram

2013-01-07 @ 18:54:26
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Frida

Jag har missat Grevinnan och betjänten de senaste tre åren. Kanske därför det inte känns som det blir nytt år på riktigt? Kram!

2013-01-15 @ 22:08:36
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Malin B

Jag blir så G L A D när du kommer och hälsar på!
Hoppas att 2013 har varit till fortsatt belåtenhet för dig.
Kram!

2013-01-24 @ 21:37:12
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback