1:a september...

Vågar man viska att det är H Ö S T ?!
Nog märks det ändå att sommaren har gjort sitt. Ute på innergården blommar det för all del vackert än, määäään mycket av det gröna börjar skifta i gula toner. Det känns helt OK för min del, mörka kvällar då ljusen brinner i ljusstaktar och ljuslyktor är inte alls fel. Kan också känna att vi har haft en fantastisk sommar så batterierna borde vara laddade....
 
Här ska golv slipas, tak och väggar målas, sovrummet ska tapetseras, ja, och tak målas där också... det blir lite pyssel här framöver. (Käre make om du läser detta få inte panik - du vet ju om allt som ska göras)! Måste bara lugna maken lite...;) Jobbigas blir nog att tömma vardagsrummet och köket på möbler och grejs... det är ju hur mycket som helst känns det som. Men kommer tid - kommer råd! Tycker iaf att det ska bli  så roligt med lite renovering - känns som evigheter sedan vi hade projekt på gång!
 
Måste bara berätta att jag har klart med nya påslakan, kuddfodral och gardiner och en massa annat fint som ska pryda sovrummet. Det ligger i kassar för närvarande.Fiffiga jag har förberett det hela...
 
Får nog börja med fönsterputs och byte av gummilist i gästrummet veckan som kommer. Det rummet kommer inte att påverkas så mycket fixandet i de andra rummen. Vill byta gardiner och kuddar och grejor och.... Ja, ni vet hur det känns om hösten - man vill ha förändring!!
 
Ha en skön söndagkväll!
 
Kraaaaaaaaaaam!
Liza
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag "höstade till det" helgen innan vi drog i gång med alla flyttbestyr för tösen.
Jag gillar verkligen denna årstid. Fina färger och mycket mys. =)
I morgon ska jag "landa" på kvällen, det har varit så mycket med denna flytt så det ska bli så skönt att få pusta ut nu när hon är ordentligt installerad.
Kram!

Postat av: Malin B

Hoppar in och önskar en skön och mysig helg!
Att tända ljus och mysa är fint det.

2013-09-07 @ 10:54:45
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Malin B

Stort, stort tack för dina tröstekramar.
De värmer så gott ska du veta.
Nog har han det bra, min allra finaste, där uppe där han har full ork och spring i benen igen. =)
Min lilla änglahund! <3

2013-10-09 @ 21:30:34
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback