Solig måndag....

Nu har solen kommit tillbaka. Molnfri himmel idag så den har ingenting att slåss mot! Det som slår mig är att det blåser idag också. Min rygg ogillar blåst - ja, hela min kropp protesterar....

Sitter med dagens första kopp kaffe och filosoferar. Tankarna flyger iväg hit och dit och jag har upptäckt att det är riktigt skönt att unna sig den tiden. 

I mina tankar finns nu planerna på planteringarna på innergården. Orkar jag så tar jag bilen och hälsar på finaste mellansyster och hämtar sommarplantor. Hennes terapi i smärtan är att pyssla med att driva upp plantor varje sommar. Snäll som hon är får jag ( med flera ) massor av fina plantor. Är så tacksam, hon ger ju en gåva som jag i min tur har glädje av att pyssla om hela sommaren. 


De här blommorna ska planteras om och få flytta ut. Speciellt pelargonerna håller på att se eländiga ut och behöver sol och kärlek!!

Ska hämta påtåren nu...

Ha en skön måndag!

Kraaaam!
Liza

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag har varit lite "anti" mot allt planterande hux flux... Typiskt när jag "har så mycket tid" och kunde ha det hur fint som helst... När barnen var små och jag hade en hund som krävde sitt hade jag hur mycket inspiration som helst... Men i går kväll, då när det nästan var läggdags, fick jag inspiration till att ta in en gammal träbänk på altanen (som stod där för många år sedan) och sätta några blommor på den och en ljuslykta. Tänkte på dig och din mysiga balkong - jag kan ju också ha en liten "myshörna"!!! =)

Postat av: TantGlad

Hejsan.

Att fixa och pyssla om blommor är värkligen rogivande och nåt jag gillar..
Finfina bilder.

Ha det bra och Hejsvejs från mig.

2014-06-03 @ 20:02:13
URL: http://tantglad.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback