Välkommen juni.......

Var glad min själ
För vad du har
Nu har du hundra sommardar 
Och detta är den första
---------------------------------
Giv noga akt 
På var du står
Imorgon blir med ens igår
Det går så fort att vandra
----------------------------------
Lägg märke till att vad du får
Är hundra sommardar per år
Imorgon är den andra........

Min mors favoritdikt 💕tack min vän för att du påminde mig om den

Visst är det så att vi glömmer att ta vara på tiden ibland. Vi kanske skulle må bra av att bara vara stilla och njuta, öva oss på att göra ingenting en stund..... 

Det är precis det jag gör just nu. Samlar tankarna och laddar upp inför sista framträdandet med "min" gospelkör för säsongen! Funderar hur det ska bli till hösten med operation och rehabilitering, kommer jag att orka sjunga då? Får nog lämna de tankarna för jag vet ju inte hur efteråt blir! Så det är meningslöst att fundera mera.
 
I-lands problemet idag är turkos eller aprikos, bijouterier, skor.... Inte det minsta jobbigt 😀
Den turkosa är klarare i färgen än vad som syns på bilden. Båda är snygga till min svarta kjol! Men oj, nu blev det ju kläder igen här på bloggen, det var inte meningen.

Nu ska jag fortsätta att ta vara på den första sommardagen....

Kraaaaaam!
Liza


Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilka kloka ord i dikten.
Det där med att stanna upp en smula, lite eftertanke - det är balsam för själen det.
Jag brukar ta sådana där stanna-upp-stunder när jag plockar blommor till gravarna...

Fina outfits båda två. Du vet väl att allt klär en skönhet?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback