Finns det bara liv så....



Har såsat på i mjukisbrallor och skön thisha idag! Ont i hals och leder och så trött att jag helst ville ligga under filten och sova! Nu kan det bara bli bättre!

Mellandotter Frida kom med lunch, kycklingsallad, så vi har haft en stund av mamma - dotter surr. Kul med ett avbrott i min allt för långsamma tillvaro. 

Berättade just om mina bekymmer, oj, ett visset blomblad som behöver plockas bort, ska vasen stå på skänken eller köksbordet? Ska jag ha långa eller korta ljus i ljusstaken.........
Mina vänner, jag är van att jobba och använda min hjärna till lite mer avancerade tankegångar. Jag älskar att inreda och fixa hemma så det är inte det som är problemet. Utan det är känslan av att jag krymper lite grann för varje ofrivillig hemmadag som går som är jobbig för mig. Måste börja läsa någon avancerad bok så hjärnan kommer igång igen😉

Apropå vissna blomblad....
De här två ställde jag ut på balkongen långfredag, trista, utblommade och halvdöda. Där har de stått bortglömda tills idag då jag upptäckte att de är på G igen, blommar för fullt och massor med blomknoppar! 

Det finns alltid hopp om liv det är då ett som är säkert!

Kraaam!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Ett klockrent exempel på att när man minst anar det så blommar det igen!!! :)
Med hopp om god bättring!

Svar: Eller hur?! Jag bara gapade av förvåning, vi har haft minusgrader ett par nätter...
Liza


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback