Söndag och badrumsrenovering...

Jisses vad vi har rensat idag. Två badrum är tömda på allt löst för imorgon kommer hantverkarna och börjar riva kakel med mera. Spännande och gruvensamt (som vi säger här i vår lilla stad) när man närmar sig något med skräckblandad förtjusning. 

Vi kommer att våldgästa våra barn flera gånger i veckan, för utan dusch kan man inte leva någon längre tid. Undrar hur sjutton de klarade sig förr innan alla hus var utrustade med badrum??? Så, vi kommer att hälsa på ofta😊 Tvätten blir inga problem, vi har en fin tvättstuga i huset dessutom är allt tvättat så tvättkorgen är tom. Hmm, det om något borde dokumenteras det händer inte så ofta...

Nu tänkte jag ta er med på resan mot det nya och fräscha. Usch, det innebär ju förebilder, tagna idag. Äldre bilder finns under kategorin badrum här på bloggen.


Duschrummet är makens, mycket mindre än mitt som är badrummet. Som sagt, rensat!!

Passade på att baka lite på eftermiddagen. Trots feber och onda leder. 


Äppelkaka, Kardemummakaka, chokladbollar, vanliga och med mintsmak. Känns skönt att ha lite i frysen igen.

Nu har jag landat i sängen, vilar och bloggar. Tackar ödmjukast för att jag fick mig en "padda". Det blev så mycket enklare då.

Nu ropar maken att kaffet är klart, han vill nog ha lite nybakat också om jag känner honom rätt! 

Ha en fortsatt skön söndagkväll!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Det är mycket roligare "sedan" än då man står i det läge ni är nu.
Vi tömde badrummet 13/8 och kunde använda det för allra första gången sista helgen i OKTOBER och då med pannlampa!!! (Elektrikern kom några dagar senare och fixade det sista.)
Det var långt kan jag lova...
Men nu i efterhand har jag glömt. ;)

Svar: Det är mitt skräckscenario. Förhoppningsvis ska det ta fyra till sex veckor! Men man vet aldrig....
Liza


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback