Att rensa hjärnan. och återblick..

 
 
Igår när jag kom hem från jobbet kokade hjärnan... ja, ni vet känslan när det har varit lite för mycket bara.
 
För att kunna rensa hjärnan så gjorde jag en klassiker (för mig). Jag städade. Dammtorkade, Dammsög. Torkade fönster i två rum och bytte gardiner....
 
Så mycket bättre jag mådde efter ett par timmars städande (med vilopauser inlagda så klart). Min åskit är att städning är en mycket underskattad terpi. Det blir rent och fint hemma samtidigt, man tränar kroppen alldeles gratis och man blir lugn i själ och sinne. Helt enkelt en allt att vinna-vinna situation.
 
Idag har vi varit till grannstaden käre maken och jag. Inköp - var sin jacka, en sjal till mig och skor till maken. Kanske kommer det någon bild på inköpen, lite modebloggeri, det är jag ju så himla bra på, ha,ha! God lunch och en fikapaus prioriterades så klart. Lite vardagslyx så här på onsdagen.
 
Nu ikväll har jag tittat igenom några foton för att påminna mig om hur Påskpyntandet har sett ut under några år...
 
 
  2009
  2010 i stugan
2011 hemma på balkongen
  2012 stugan hemma
  2013 hemma
 
 
 
Lite inspiration så här inför den stundande Påskhelgen! Gillar det jag gjorde 2013...
 
Nu vila och måla-naglar-tid. Inte helt fel det heller!
 
Kraaaaam!
 
Ps. första gången på jättelänge jag bloggar från datorn. Kan ju inte ladda upp bilder som jag vill på "paddan"

Kommentarer
Postat av: Malin B

Du, jag känner likadant. Att få ordning och reda i hemmet, det är som balsam för själen. Att få njuta av "goda" dofter är också hälsosamt.

Postat av: Margaretha Isaksson

Ohi så fint...håller med om terapiformen - den är helt enkelt toppen! Kraaaam

2016-03-21 @ 23:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback