Äntligen fredag....

Solen skiner,  det är +3,8 grader - underbart!! Får vårkänslor!!!
Tycker att fredag  är den dag som är härligast på hela veckan för då har man hela helgen kvar. .. och apropå helg... något gott vill man väl gärna ha till kaffet då.
Har fått ett recept på en jättegod kladdkaka (magrare variant än orginalet - men god) som jag vill dela med mig av till er:

Smal kladdkaka med lime:
Ugn 200 grader.
3 ägg
2 1/2 dl socker
1 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
rivet skal av en lime
250 g kesella lätt

Vispa ägg o socker poröst. Blanda alla torra ingredienser i en skål + limeskal och kesella, vänd ner i äggsmeten.
Häll i en smord bröad form med löstagbar kant, ca 23 cm i diam.
Grädda i 20 till 25 minuter.
Ska vara kladdig i mitten.
Låt svalna och pudra över lite florsocker.
En är jättegod med lite vispad grädde eller glass  till, skivad banan eller goda bär.

Nu ska jag  dammtorka färdigt *pust* - sedan ska helgens blomsterbukett inhandlas *ler* hoppas att det finns vita tulpaner....

(Här skulle en bild på en tulpanbukett läggas in - det går inte så ni får se den en annan dag).

Önskar alla en riktigt skön helg!!
Ps. Tittar in till er senare ...


Kommentarer
Postat av: Mellandottern

Hej, hej! Jag kommer och hälsar på imorgon så då hoppas jag att det finns lite kaka! :D Just nu hatar jag datorer! Tjingeling och kram!

2007-03-02 @ 15:29:17
Postat av: EVA

Smala baktips är alltid välkommet !
Visst har det varit tjorv på blogg.se... förhoppningsvis så löser dom det under helgen kanske !

Trevlig helg !

KRAM EVA

Postat av: Karin

Provade ditt recept, lite annorlunda mix med limen kändes det som, men det blev fantastiskt gott. Har du något emot att jag lägger upp det i min samling på kokaihop.se ?

2007-08-27 @ 17:26:38
URL: http://www.kokaihop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback