Så blev det söndag....

Jihaaaaa! Nu har vi julgran, en svart! Jo, ni läste rätt, den är svart! SVART - TÄT och SNYGG!!

Vi köpte den på Elkedjan igår tillsammans med ett ljusnät! Igår kväll så klädde vi granen och den blev jättefin! Maken är lugnad, det blir jul i år också! Bilder kommer när jag hunnit fota...

Idag har vi tagit det lugnt. Jag är trött, slut och helt färdig i kroppen efter skovet i ryggen och förkylningen som kom som grädde på moset.  Åt en lååååååååång frukost, läste världsbladet mycket noggrant och tog det lugnt hela morgonen. Sedan har vi sett skidor på tv:n.

Frida med familj har varit här på fika och lite julfix.... behövde hjälp med att ladda en julklapp till svärmor och käre maken hade problem med "mobilen". Tur att det finns tekniska människor här i världen som kan fixa det tekniska!! 

Jag har fått förfrågan efter receptet på
Pepparkaksruta med färskost - kommer här:

Nu är timmen sen och det är dags att gå och lägga sig! Härligt med Söndag... ska shoppa sista julklapparna idag.. ta det lugnt och pyssla lite här hemma!

Avslutar med en

Funderar på att köpa en till "Alvinge" -jag tror att den heter så min finaste elljusstake...

Ha en skön söndag!

Kram!
Liza

Text och foto där inte annat angetts: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Karin/Rosa maränger

Du får visa bilder på er gran sen, vi hade också tänkt köpa idag men har inte hunnit, får ta det imorgon.



Ha en bra söndagskväll!

Postat av: Bokmalen

Oj, så gott det låter med pepparkaksrutorna. ;) Får se om det blir till att prova nån dag!??

Å, ljusstaken är ju superfin. Ska bli kul att få se bilder på granen. Låter spännande med en svart. ;)

Kramen, Maria

2009-12-20 @ 19:50:57
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Ensamma mamman

Tack snälla för receptet. De måste jag testa. Ser underbart gott ut.



Vore kul att se bild på eran nya gran. Är nyfiken på den svarta...



Kram

2009-12-20 @ 20:00:23
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: hemma hos Bus

Gomorron!

Vad häftigt det låter med din nya gran. Jag ser fram mot att se den på bild, skratt ;P

Tack för att du la ut receptet på den goda kakan. Idag ska jag baka den. Må så gott. Kram

2009-12-21 @ 07:19:37
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Postat av: Malin B

Smaskigt och fint här som vanligt! =)

Väntar med spänning på foton på granen!!!

2009-12-21 @ 11:22:35
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Hej!

Var har du köpt denna fina elljusstake?
Vad är det för märke?

/Ingrid

Svar: Hej Ingrid! Har köpt den på Elkedjan för flera år sedan... Den heter Alvhem , från Markslöjd! Jag bara älskar den!!
Hoppas du hitter den!
Kram!
Liza
Elisabeth Bogren

2012-10-26 @ 19:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback