Det lyckades....

Alla hjärtans dag, gick det mesta vår väg!
Min önskan gick i uppfyllelse och mamma var så pigg att vi tog svärmor och en "hjärtetårta" med oss och hälsade på! Kaffe hade vi med oss i termos då äldreboendet var utan vatten - en avgrävd ledning var orsaken. Tänk vilka problem det ställer till på ett äldreboende att inte ha vatten!! Beundrar personalen som verkade lugna och ha läget under kontroll i alla fall!!
Vi hade en mysig stund tillsammans med våra mammor och tårtan och kaffet  gick ner utan problem!! Roligast var att de fick träffas - det blir inte så ofta!! Det är rätt så kul att sitta och lyssna till dem.. båda hör illa så konversationen blir lite "annorlunda"... :D

Annars så har jag haft städdag!! Rörde inte  städgrejorna förra veckan på grund av "karusellen" som nu tack och lov har stannat (utom precis när jag har lagt mig ner)! SKÖÖÖÖNT att SLIPPA både KRUSELL OCH STÄDA!!

Maken har arbetspass ikväll så vi har ätit en god men enkel middag.....


Nu har jag sett melodifestivalen.. gillade Cockies and Beans BÄST!! Kanske för att jag är ett "fan" av countrymusik!! I somras såg jag dem "live" på Piteå Dansar och Ler! Super-jätte-duktiga tjejer!! Lili och Sussi var bättre än väntat, hårdrockarna också bra. Men i det stora hela inga större sensationer den här veckan heller!!

Är det kanske så att det är för många bidrag... och att de inte berör.. är himla trött på artister som skuttar och struttar runt på scenen... är less!!!!

Nu är gnällavdelningen avslutad!!!!

Vi ses imorgon!
KRAAAAAM!
Liza

Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Camilla

Låter som att du haft en bra dag. :) Pajen ser jättegod ut!

Postat av: Anna B

Wow det ser verkligen ut som en bra dag! Skickar en hel hög med Valentinkramar från mig till dig! Kram anna

2009-02-14 @ 22:27:24
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Malin B

Vad kul att det blev en mamma-dag! =)

Extra skönt att karusellen har hittat stopp-knappen, åtminstone till största delen. ;)Jag ser också festivalen men alla låtarna gör att det snurrar karusell i huvudet på mig. Den enda text jag minns solklart är ju fortfarande: "Snälla, snälla, snälla!" ;)

Kram till dig!

2009-02-14 @ 22:39:24
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: EVA

Hä'r blev det lite gofika då dottern och jag bakade...gott och lite syndigt då vi fortfarande GI:ar :D! Men vågen visade på liten nedgång trots allt imorse...



Såg naturligtvis melodifestivalen och rockare som man är så tyckte jag ju om Heat...men blev överraskad av Lili & Susie...helt klart en låt som man kommer att nynna på ! Kakornas låt var helt klart bra men kanske som fröken Ugglas inte så perfekt att skicka till Moskva...fast vem vet ? Kanske vi måste skicka nåt helt annat...



***

Ha en härlig start på veckan !

KRAAAM EVA

2009-02-15 @ 15:02:05
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Sara

Låter som en mysig alla hjärtans dag! Håller med om att man e rätt trött på alla som hoppar och skuttar runt på scen, blir liksom trist och allt låter likadant!

2009-02-15 @ 16:10:46
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

En bra dag alltså:D Jag hade höga förväntningar på de där tjejerna men tyvärr så tyckte jag låten var lite tråkig efter ett tag.

2009-02-15 @ 17:12:50
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback